søndag 29. september 2019

Skrin til trådspoler og loppiskupp.

Jeg var med på et kurs med AnnAKa i Stange 
for mange år sea, mulig det var 2010 ,og
da sydde jeg med speil inni.Jeg sydde mange.
Et av de skrina jeg sydde, gav jeg i gave til Aud , venninna mi
 og ho bruker den til sine spoler. Jeg hadde gitt bort alle
så jeg hadde ingen sjøl.
Og endelig har jeg fått sydd meg skrinet
 som skal være til meg selv.
 Stoffene er så fine med trådsneller på. 
 Og jeg har vært på loppis
og da ble dette stativet med meg hjem.
 Et stativ til å ha de småtinga som jeg bruker
når jeg sitt ved symaskina. Ble atskillig ryddigere
i vinduskarmen på syrommet nå.
 Et godt kjøp : 10 Kr :)
Og så har jeg sydd flere slike stjerneduker av striper som
er tilovers fra andre ting jeg har sydd. Dukene ble ca
20 cm fra stjernespiss til stjernespiss.
 Stofferemsene har ligget lenge , kanskje et par år,
så fint at de kunne bli duker. 
Quilter enkelt med rette sømmer . Bruker heramarker
til å streke opp der jeg skal sy.
Det fine med å bruke remser og så skjære opp
i snipper med den vanlige linjalen er at det nesten ikke blir avskjær.
------
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger jeg har fått.

1 kommentar:

  1. Ja, er det ikke typisk at vi gir bort det vi lager og har ikke igjen til oss sjøl? Kjekt at du fikk laget skrin til deg også. Stoffet med trådsneller er både flott og perfekt. Perfekt loppisfunn også!
    Fine stjerneduker! :-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)