tirsdag 17. september 2019

Redesign med tannbørste

Av et gammelt slitt dynetrekk og en tannbørste,  skal det bli
ei gulvmatte.Ide fra  Pinterest.
Slik gjorde jeg det:
Man kutter bort der kosten sitter og pusser litt
så det ikke blir skarpe kanter.
Borret 3 hull og filte med ei rundfil for å gjøre "nåløyet"
glatt , så stoffet vil gli lett..
Det ble en fin "nål" å sy  med.
 Jeg rev remser som var ca 5 cm brede. Nå
er dette dynetrekket veldig slitt så det var en enkel jobb.
En remse i "nåla" og en remse man syr rundt.
 Her ligger tannkosten på den påbegynte matta.
Det er sydd knapphullsting i ytre kant med
økninger  der det trengs .
 Nå har den blitt ca 50 cm i diameter og 
har tenkt den skal bli ca 1 m. hvis jeg får nok til det.
---
Og dette startet med at vi skulle ha det som tema i Unghusflid
og jeg lik å komme forberedt.
Her ser dere gryteunderlag og skåler som ungene 
lagde i går kveld. De var så ivrige og flinke. 
 Vi brukte gamle gardiner , de lyserosa er fra et  laken og 
erfaringen var at de syns det var lettere med laken enn 
med gardinstoff som nok var litt tykt selv 
om det var bomullsgardiner.
I går tok jeg opp gulrøttene og det ble nesten 3,5 kg 
av den lille åkeren min.
I dag skal de forvelles så jeg kan 
ha de i frysern og ha å bruke det utover vinteren.
--
Ha en fin uke videre :)

1 kommentar:

  1. Så artig å lage nål av en tannkost. I tillegg bruke gamle laken og gardiner. Topp prosjekt sammen med barn og unge som sikkert er opptatt av å ta vare på miljø.
    Flott avling med gulrøtter! :-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)