tirsdag 1. oktober 2019

Blåfugl i gullbusk

Vi fikk vår første snø i går, men  den
ble fort borte.. 
Det går fort mot vinter nå.
 En pung av dette artige stoffet med luer og votter på,
passet godt å sy av, da snøen dalte.
 Og her er det også noen restestoffer som jeg fikk brukt.
Har brodert  2 stk "Blåfugl i gullbusk"
 fra Northern Quilt,for en stund siden og
hadde tenkt sy en løper med et motiv i hver ende
men er veldig glad i å sy runde duker og vrangsyr 
det som går an å vrangsy ;) så da vart det to runde duker .

Jeg har ikke gjort slik som mønsteret sa, men
 skar 12 kiler som er 30 grader og sydd  de sammen.
Til buene brukte jeg ei stor trådsnelle og tegnet opp etter.
Sydde da på streken  og jeg ble veldig fornøyd med resultatet.
-----
På torsdag er det tur til Tynset for laget vårt og vi
er 4 stk som reiser . Da blir det
 quiltekafe på Waagans, og shopping 
hos Lappemor etterpå. Det gleder jeg meg til.

1 kommentar:

  1. Ja huff vi har en snev av vinter her og selvom snøen ikke er kommet ennå. Skikkelig fine duker. Så flott med en annenledes fasong også.
    Pungen var flott den og. Sola skinner her idag, men det er herlig å sitte på syrommet likevel. Ha en fin dag.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)