fredag 1. mars 2019

Ufo og sirkelquilting

Jeg har ei gardin foran ei seng på syrommet som jeg
setter opp lapper og blokker som ikke har blitt til noe...
Denne  stjerne-i-stjerne-blokka har hengt en stund
 og nå da jeg skal trene på å sirkelquilte var denne passe stor.
Kvadratet er bare 30 cm så veldig
håndterlig i maskina.
 Dette er bilde tatt med blits og ble mer riktig
i fargegjengiving enn det under her.
Men quiltinga vistes best på det uten blits så
derfor jeg legger med det bildet )
Jeg har brukt den vanlige symaskinfoten og har sidestilt
nåla for å få litt bredere mellom sømmene .
Artig måte å quilte på og jeg ble fornøyd med
resultatet. Er ikke så glad i tett
quilting men dette ble helt greit.
Vil takke Brita Rundgren , for god veiledning
og tips før jeg startet. Dette gikk så fint!!
.......
Vi har hatt varmegrader ei tid nå, men snøen ligger fremdeles 
og vi har skiføre, men på veiene så er det bart.
Det har blitt skara etter mildværet
 og i natt var det minus 9 her så
vinteren er fremdeles her.
Om vi har snø til
påske er jeg mer usikker på 
men håper det er det i hvertfall.
------
Takk for hyggelige kommentarer og meldinger jeg har fått.

4 kommentarer:

  1. Din stjärnkvilt blev söt och din kviltning är jättefin, du har verkligen fått det jämt och snyggt!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  2. Wow så läcker quiltning, stjärnan framträder så vackert ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  3. Fin effekt med sirkelquilting. Bruker du maler når du quilter i sirkel?

    SvarSlett
  4. Kjempefint med sirkelquilting rundt stjernen! :)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)