søndag 31. mars 2019

Nålpute

Sarubobo - de japanske figurene er
så søte og pynter opp ei nålpute jeg har sydd.
 Den er sydd fast i "hender" og "føtter" .
 Nålputa er bare 4-kanter som er sydd sammen
på en finurlig måte så det danner en blomst.
 "Tittei her er jeg".
En liten knappnålpasser er det jeg har fått meg :D 
Må vel finne noen fine nye knappnåler å sette i nå.
Nålputa står støtt og fint.
En turkis knapp i midten på nålputa  ble fint 
da Saruboboen har en turkis sommerfugl-knapp 
på ryggen som pynt.
--
Idag har vi sol, og det  har kommet et tynt lag 
snø i natt , da jeg stod opp var det 5 minus  men sola varmen og her
 renner snøen fort bort nå..
Blir nok helt bart til påsken hvis det fortsetter slik.
---
Til helga er det Sy og Quilte-helg på Savalen så
her blir det å pakke litt(mye) ..
Plutselig er det fredag og vi må dra
og det gleder jeg meg til.
Ha en fin søndag videre .

3 kommentarer:

  1. Så koselig denne nåleputen var, og med den søte dukka til pynt! Ja, vi blogga på likt og begge om nåleputer, og her vestpå, som jeg trodde det var helt slutt på vinteren, var det et melisdryss på bakken og snø i lufta da jeg stod opp. Men Sola varmer her også, og jeg tenker det er helt borte utpå dagen.
    Kos deg på quiltehelg! :-)

    SvarSlett
  2. Nydelig nålepute. Blomsten og dukkepiken minner meg om eventyret Thumbelina - Däumelinchen -
    Veldig søt.
    God søndag og hilsen til deg. Viola

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)