søndag 17. mars 2019

Sarubobo - Japanske dukker

Jeg fant noen bilder på pinterest på
 disse søte dukkene  og da bare måtte jeg prøve
lage noen. Ganske raske å sy , en får brukt
små rester og så er de såååå søte syns jeg.
På bildet jeg såg var de som pynt på
pennal så da sydde jeg
to pennal av rester og et pennal av et helt stoff.. 
 De er sydd fast i "hender og føtter"
 Jeg har tegnet på ansikt med slik tusj som er vannfast.
De fikk en liten knapp i ryggen 
som "liksomlukking" på klærne.
----- 
 Og så måtte jeg prøve en liten og den  
ble bare 4 cm "høy".
De to i lilla er 5 cm høye.
søte sommerfuglknapper på ryggen :)
 De er egentlig  slike dukker 
som holder hverandre i hendene rundt nålputer.
---
Syns det er så koselig å blogge for tida
så de små innleggene blir mange i stede for 
få lange innlegg. 

 Det er minus 1 og det snør og snør.  Og  siste døgn har det 
det kommet over 20 cm igjen. vi har ganske mye snø i år også.

2 kommentarer:

  1. Å så søte små dukker, og så koselig pynt på pennalene! Japanske dukker og jeg har ikke fått disse med meg, jeg som har bodd i Japan. Jeg har jo sett de på nåleputer, men alltid forbundet de med Kina. Men ser det står Japan på Pinterest. Jeg må se nærmere på disse. Så kjekt at du syns blogging er kjekt for tida. Det er veldig kjekt å besøke bloggen din. Så håper jeg dere også får vår snart. Vi har nesten ikke hatt snø denne vinteren. Nå er både snøklokker og krokus snart avblomstret. :-)

    SvarSlett
  2. Nei, jeg tenker det er ikke moro med snø nå... med
    mindre du kan stå på ski i solskinnet.
    I går vi har hatt 12 grader og første vårblomst.
    Nå er i vinduet litt snø - en feil fra oven - vi
    har 6 grader i dag.
    Nydelig dukker du har sydd, fantastisk. Jeg liker også... kjempeflotte pennalene. Alle vil likte det og vil ha det. Herlig gjorde du det, Randi.
    Glede å se.
    Jeg tok ut symaskin min. Det er så gøy.
    Klem fra meg. God uke. Viola

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)