tirsdag 12. mars 2019

Stjerneløpere og watercolor

Etter temakvelden forrige torsdag
ble det jo noen stjerner og litt
hadde jeg sydd før for å vise at
en kan bruk ganske små rester til dette.
En juleløper irødt og hvitt.
  Og quiltingen på løperen ble enkel .
Denne løperen ble ca 80 cm x 30 cm.

--------
 Og her er stjerneblokkene 3"og 4,5" 
og de ble til en løper med spisse ender
Fargene er mer gyldne enn bildet viser,
og den ble ca 85 cm x 35 cm...
 ---
Og watercolor er  lenge siden jeg har sydd
og det er litt moro å sitte å flytte lapper rundt omkring.
Her er øvre og nedre del under planegging.
Det blir lagt på en rutete vatt som er veldig tynn som
har lim på ene siden. En snedig måte å
sy kvadrater  sammen på syns jeg.
------.
Under her er det sydd sammen og satt på ramme.
Så langt så vel, quiltingen 
gjenstår...... Hvordan skal jeg quilte dette tro?
Tror det blir mørkrød lukkekant etterhvert i hvertfall....
----
Her var det 18 minus i dagtidlig , og knallsol,
men i efta ble det overskyet og mye mildere , bare 5-
og nå laver snøen ned. Er rene julestemningen ute.
Veldig koselig og det blir så stille ute.
-----
Ha en fin uke videre.
----


2 kommentarer:

  1. Flotte alle tre løperne! Det er gøy å sy med den tynne rutete vatten. Gøy å legge ut stoff bitene og så går det så fort å sy. Ja, hvordan skal du quilte? Kanskje jeg ville sydd "in the ditch". :-)

    SvarSlett
  2. Stilige løpere, med flott quilting! :) Så artig ut, det siste prosjektet ditt.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)