lørdag 5. januar 2019

Rydding på syrommet

Jeg har meldt meg på en utfordring på 
facebook og lagd meg delmål 
for  rydde litt og litt på syrommet.
Først ut er å rydde i blondene og blondestasjet mitt...
Det tyter ut av alle hyllene så litt stell 
er vist på sin plass.
Skapet er tømt og alt sammen ble dratt ned
 i stua for sortering og opprulling og snurring .
Det var litt annet enn bare blonder i skapet og
 jeg forstår nesten ikke at jeg fikk plass til alt  der...
 Men jeg rullet blonder
 brettet blonder
 snurret blonder
 i sarte farger og skarpe farger 
men mest hvitt/ecru
 gamle blondegardiner  ble rullet sammen
 masse hekleblonder og mellomverk
 en del små brikker i hedebo-søm,
nupereller,hekling,
strikking, knipling  er også lagt hit.
 Alt pent og pyntelig lagt i skoesker med oppmerking.
Jeg kom i mål , mitt delmål og er fornøyd med det.
Den lille kurve har småbiter av blonder og
mellomverk, som 
er fra 5 cm til 20 cm.
De er til å se på og ta på og beundre.
--
I kveld sitter jeg å syr muserumper på 
musene  på juleduken  av AnnAKa "på låven" .
Den ble påbegynt før jul men rakk ikke annet
enn å sy sammen til bakgrunnen.. 
Bilde kjem i et annet blogginnlegg.
Tusen takk for alle som er innom bloggen , 
det er så trivelig .

4 kommentarer:

  1. Her ble det orden i blondene, og det var litt av en samling. Godt når en får ryddet og får litt mer oversikt. Jeg har nettopp ommøblert og ryddet litt, men alt er litt midlertidig. Syrommet trenger en oppussing og her skal det både tapetseres og males. Jeg tenker også på hvilke løsninger jeg skal ha med bord og kanskje noen nye hyller.

    SvarSlett
  2. Dette minner meg om ein serie på Netflix opprydding med japanske Marie Kondo! Herleg med oversikt.

    SvarSlett
  3. Så fint og oversiktlig det ble! :) Lettere å finne frem nå. Lurt å merke esker med stor tekst. Rydder i sysakene og annet rot på loftet. Nesten som å gå på skattejakt :)

    SvarSlett
  4. Man måste städa upp ibland och det är väldigt skönt när man är klar och det blir så fint hos dig!
    Kram Catarina

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)