lørdag 19. januar 2019

Stitcheri og julesøm

Idag har jeg vært på syrommet
og fått ferdig noe som ble påbegynt
før jul og i romjula.

 En snømann som lager snøengel
passet  godt som siste motiv til de to
tegningene jeg hadde sydd før .
 Denne snømannen syns jeg var så søt
og jeg har funnet motivet på pinterest.
------------
Og etter å ha ligget på vent litt, fikk jeg sydd
ferdig denne runde juleduken.
Motivet av nissen er fra et julepapir fra
 et par-tre år tilbake og da var de i svart/hvitt på sølv.
 Soppene er tegnet på frihånd da..
Sopp er dekorativt og jeg samler vist litt på 
rød fluesopp for har det både inne til jul
og flere store ute på sommern.. :D
Nisseungen slapper av og vifter med
tærne etter en stri jul  ;D
Idag er det 14 minus og det er så fint om dagen.
En forkjølelse begynner å gi seg for min del men litt
frisk luft er ikke å forakte  i det vakre solskinnet vi har hatt i dag.
--------
Takk til besøkende på bloggen .

3 kommentarer:

  1. Det jule opphenget ble flott! Broderiene er så søte, både de du har tegnet selv og den snømannen fra Pinterest. Kjempefin juleduk også! Den skjønne nisseungen du har laget da! Så kjekt å få det ferdig nå, så er det klart til neste jul. :-)

    SvarSlett
  2. Oj så fina jultextilier, härligt att ha dem färdiga till en ny jul ♥ ♥ ♥
    Hoppas att förkylningen går över snabbt!

    SvarSlett
  3. Flotte broderier på både vegg og bord! :) Kjempefine ting du har laget.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)