onsdag 16. januar 2019

Delt nierblokker og trekantblokker.

Har sydd duker til yngste sønnen ,
Og det er 9erblokk som er delt.
 Han har firkantet salongbord og en liten buffe.
 Utgangspunktet er 4"biter som er sydd 
sammen til 9er blokk. Og så kuttet i 4 like store 
blokker og snudd to blokker og sydd sammen igjen.
 Det er samme med løperen, men der
 er det brukt 3" ruter i utgangspunktet. 
------
Jeg var jo så heldig å vinne på en blogg ,
en flott stjerne og to stoffbiter og charms 
og nå har stjerna kommet opp i vinduet
på syrommet og stoffene har blitt en 
enkel løper.
Bloggen jeg vant på er jeg innom 
å kikker ofte for er stadig noe nytt og fint og flott der.
Her er hennes bloggadresse og vel verdt et besøk.
www.birthesrom.blogspot.com 
  Dette er trekantblokker
 som er satt sammen til stjerner .
Det ble igjen en liten remse av hvert av stoffene  
så det tenkte jeg skulle bli en pung.

 Driv med den andre runde duken og har
 funnet noen andre nisser som skal bli på den .
Litt klipping av deler må til.
 Og har tegnet av noen fine nisser fra juleduken
til venninna mi Aud og har tenkt å stitche de.
Hva de skal bli til er jeg ikke sikker på enda.
Men syns det er lettvint å tegne på
flere så jeg har noe jeg kan ta med på lappekvelder
for er ikke så glad i lukkekanter.
I dag snør det og er helt grått ute,og 14 minus.
Det er så fint å gå selv om veiene ikke er brøytet
for snøen som har kommet er så lett.
 Og snøen demper alle lyder så
det blir mye stillere ute. 
Takk for hyggelige kommentarer og 
meldinger jeg har fått. 

1 kommentar:

  1. Oi for en produksjon! Dukene til sønnen din er flotte. Gøy å leke med forsvunnen nierblokk. Så har du til og med fått sydd av stoffene du vant! En koselig løper du har laget! Blir spennende å se motivene på broderiene. Enig med deg at lukkekanter er kjedelig. Vi hadde et melisdryss med snø et par dager, men regn og mildvær vaska den vekk. Dårlig klima for snø her på vestlandet. Kos deg med vinter, kulde, snø og kos deg på syrommet ;-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)