onsdag 4. desember 2019

Lettsydde løper,puter og brikker

Stoffet er vakkert i seg selv og 
enkelt er ofte finest da.
 Rosestoff er flott og jeg har spart på mange
men dette ble kjøpt sist jeg var hos LappElisa.
 Et par putetrekk ble ogsåfint til løperen.
 Lettsydd brikke.
Her er det 4 remser på 2,5" og full bredde som er 
sydd sammen og så kuttet opp i kvadrater.
Målt bredden etter sammesyingen 
gir str på blokka. 
Del blokka på skrå . forflytt
og sy sammen. Det blir ikke enklere..
Her ble det skjært flere remser, sydd likt sammen og 
det ble 3 brikker,
En fin måte å øve seg på sirkelquilting på
slike små duker  :)
 Vi har full vinter med bare 8 minus i dag.
 Jeg har malt meg "nye" kjøkkenstoler som
er knallgode å sitte i.
Hadde juleverksted med sydamene
i går kveld og lagde små engler til å henge på treet.
Koselig å være flere når en lager julepynt.

Ha en fin uke videre.
Takk for hyggelige meldinger og kommentarer jeg har fått.

4 kommentarer:

  1. Hei Randi, ah, herlig, selvfølgelig blir jeg først imponert av snøen. Kanskje du liker ikke det, fordi du skyve mange snøen foran huset... men det ser ut så vakkert :-))) jeg liiiiiker :-) Og jeg må vende her - men vi har solen i dag og 3 grader.
    Takk for bildet.
    Vakre løper og puter du har sydd igjen. I dag jeg vil sy en snu hetten - lua for barnebarn... med glitter. Småpike liker det.
    Små engler er veldig søt. God advent.
    Viola

    SvarSlett
  2. ... jeg må vente på snøen ... og så jeg liker å se i blogglandia :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. koselig med vinter, og takk for hyggelige kommentarer. jeg tenkte faktisk på deg da jeg var ute i pysjen i dag og tok bildet til blogginnlegget. vet jo at du er så glad i snø :)

      Slett
  3. Flotte ting du har sydd :) Koselig lite hus du bor i, og trivelig kjøkken. Godt med litt fargefornyelse tenker jeg.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)