fredag 27. mars 2020

Stjerneduk, termoshylser og årsteppe.


Idag har jeg sydd denne stjerneduken
og den var kjapp å sy. Har jo sett
på facebook at mange har sydd denne som papirsøm. Hadde lyst å sy på symaskin. 

 Startet med 4" striper og skar snipper, (60 graders).  Brikken ble ca 45 cm på tvers. 
..... 
Vi har fått oss nye termoser
og vi bruker de da vi er å pilker, gjerne da det er kaldt. Da trengte vi ha noe rundt så de skal holde tevannet veldig varmt lenge. 
 Hylsene passer akkurat, 
og har to lag termovatt. Dobbelt med stoff
da de har for inni også. 
.... 
Et årsteppe har blitt ferdig
og dette har fått plass i gangen
Her har vi ikke noen smittet av koronavirus enda. Tror folk er flinke og holder seg mye heme og ikke samles så mange. 
....... 
Vi har vinter og snø enda, men nå smelter den fort. Idag har vi funnet fram utemøbler og tattk affepausen ute. Knall sol og vindstille vi kan ikke ha det bedre. 
... 
Takk for hyggelige kommentarer og meldinger jeg har fått. 
Ha en fi


3 kommentarer:

  1. Sydd stjerneduk du og ser jeg. Litt annenledes din, men fin i gule farger. Jeg skulle sy noe til påske, men kommer ikke i gang om dagen. Venter liksom på noe. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Det var en flott stjerneduk, og det ble så fint med stjerner i gult. Så smart med hylster til termosene! Jeg mått forstørre bilde av årsteppet for å se broderiene bedre. Kjempeflott!
    Så bra at ingen er smittet der du bor. Best å ta alle forhåndsreglene alvorlig. HA en fin uke! :-)

    SvarSlett
  3. Nydelig stjerneduk. Og så praktisk med termosvarmere. Årsteppet ditt var nydelig, og det minner meg på at jeg har noen blokker helt ferdigsydd, men ikke montert. Det var en gang et abonnement som ikke kom lenger.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)