onsdag 26. februar 2020

Taco-lefse-varmere

På sydagen Aud var her, fant vi
et mønster på nett som vi kjøpte  som pdf-fil
og etter få minutt kunne vi sy de. 
Det var et artig mønster som gikk raskt å sy. Og så er det jo greit å sy noe nytt også, samtidig som det er nyttig. 
 Jeg sydde flere da je først var i gang. 
 De ble ca 12 1/2" i diameter. 
 Det er morsomt å sy noe
annwrledes enn det en har sydd før. 
Tortilla-lefsene holder seg varme inni denne. 
Det ble tomt for gryteklutvatt her, 
ellers hadde det blitt flere, for de var veldig morsomme å sy. 
... 
Her har vi ganske kjølige dager nå. 
Vi har vært på isfiske igjen, og denne gangen var vi på Atnsjøen, rett ved foten av Rondane, og vi fikk fine røyer der.
 Bildet viser Rondane i bakgrunnen, 
så vi har virkelig et flott miljø rundt oss
Her er de fiskene vi tok med hemat, 
fin fangst. Jeg er veldig glad i å isfiske. 
..... 
Takk for hyggelige kommentarer jeg har fått. 
Ha en fin uke videre. 

5 kommentarer:

  1. Super Randi, søte liten pose. Jeg elsker slike søte ting og elsker å sy også. De er alltid fine små gaver.
    Et deilig landskap der du bor... fantastisk med isfiske. Yes - en flott fangst :-))) Kos deg med å lage mat også.
    Hilsener til deg.
    Tusen takk for vakre bilder. Viola

    SvarSlett
  2. Så mange flotte Taco lefse varmere 😍💚👌 så produktiv du er Randi. Isfiske høres kjekt ut.
    Ha en fin helg 💚

    SvarSlett
  3. Flotte tacolefse etui. Jeg har også sydd slike, men lurer alltid på hvilken vatt jeg skal bruke. Jeg har brukt bomullsvatt, men har også lurt på om termovatt hadde hatt bedre effekt, men den er litt tykk. Ser du skrive gryteklutvatt og jeg lurer på hva det er. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Insul-bright heter det jeg har kjøpt og den er effektiv syns jeg.

      Slett
  4. Så smarte tacolefse varmere. Det kunne jeg også trenge, legger de i en plastpose, men det er jo ikke så fint da. Kanskje jeg kan klare å få sydd en, ser jo litt penere ut på bordet. Takk for tipset.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)