mandag 2. april 2018

Samsøm med Dresden-linjal

Siste dagen i påsken 2018 i dag,
og jeg fikk litt tid på syrommet og da har jeg fått 
gjort ferdig det som jeg begynte
på siste lappekveld for da hadde vi samsøm,og
jeg hadde tatt med mye  forskjellig stoff og valgte
sy av de gule og lilla.
 Her ble det en ny påskeduk til neste påske.
jeg er veldig glad i å vrangsy og det har jeg gjort med 
alle dem runde dukene.
Denne fikk sirkelquilting og her begynte jeg ytterst 
og sydde meg innover mot midten og det funket 
veldig bra. Litt artig å quilte slik og, 
om det ikke ble helt jamnt ..
--
Jeg skar mange gule kiler til så 
nå har jeg begynt å sy på en til.
--
Takk for hyggelige meldinger og kommentarer.

6 kommentarer:

  1. Herlige duker og herlige farger. Ja disse er til å bli glad av. Skulle gjerne visst litt om Dresden Linjal, har ikke hørt om den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dresden-linjalen har form som en kile, er ca 8" lang og jeg skjærer 8" striper i de stoffene jeg skal bruke, så legger jeg på linjalen opp og ned annenhver gang for å utnytte stoffet mest mulig.. Du trenger 20 kiler for å få en sirkel da du skjærer etter dresden-linjalen..

      Slett
  2. Trevliga dukar du har sytt och bra att ha en ny duk till nästa Påsk!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  3. Så fina och den gula lyser som en fin vårsol. Den längtar vi efter!
    Kram Gudrun

    SvarSlett
  4. Kjempefine begge to! Gøy med linjaler og alle mulighetene de forskjellige linjalene gir oss. Flott quilting også! :-)

    SvarSlett
  5. Herlig påskeduk! :) Flott den i lilla også.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)