tirsdag 20. mars 2018

Strykeunderlag og vatt

I dag har jeg rotet litt i der jeg har vatt,
og hadde mange små biter som jeg nå har
sydd sammen til stykker som kan brukes.
Jeg renskjær bitene slik at de får en rett kant som jeg
kan legge inntil hverandre  og sy siksak over. 
En fin måte å drøye vatt på,
 hvis en har litt lite til en får kjøpt inn..
---
Jeg var innom en bruktbutikk forrige uke
 og fant en liten rull med varme-isolerende stoff med 
slik skumgummi på baksiden.
Hadde tenkt på å få sydd meg et strykeunderlag
til kursbruk og her var tida for det. Rullen var delt i to
så det ble en liten og en stor.
Jeg har brukt termovatt som er til grytekluter
under og har limt de sammen , brukte da termofix
å lime lagene sammen, Bakstoffet er et rutete bomullsstof .
Det ser veldig skrukkete ut men er helt flatt og greit å stryke på.
Baksiden på begge har fått rutete bomullsstoff..
Lukkekant med sakser på har jeg sydd ned for hånd. 
---
Og nå har jeg funnet ut av å  skrive kommentarer på blogger igjen.
Jeg har byttet nettleser så det var kun det som var feil ;)
Takk for besøk på bloggen min og kommentarer jeg har fått.

7 kommentarer:

  1. Smart idé å skjøte vattrester. Det gjøres her også. Det var heldig å finne termovatt på brukten. I blant har en flaks og er på rett sted til rett tid. Smart å sy en liten strykematte, og den er jo lett å ta med. :-)

    SvarSlett
  2. Vilken finfin idé att göra strykmatta själv, behändig att ta med och väger knappt något alls. Kul att du valt ett glatt tyg till baksidan och saxarna runtikring är som pricken på i:et ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  3. Smart. jeg skjøter også vattrester, ofte på grunn av at vattbutikken er 16 mil unna. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  4. Ja, det er greit å få brukt opp alt!

    SvarSlett
  5. Flott å bruke alle rester. Veldig vakker den lille kanten.
    Torsdag-Klem fra Viola
    Ha riktig god dag. Takk for hilsen din.

    SvarSlett
  6. Smart å sy sammen mindre stykker vatt. :) Fint sitteunderlag! :) Koselig med ruter.

    SvarSlett
  7. Takk for vatt tipset. Kjempefint å kunne bruke opp restene. Sy mye fint du syr.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)