søndag 15. april 2018

Sy-helg på Savalen 2018

Sy og quilte-weekend  på Savalen er over for denne gang.
Dagene har gått fort, altfor fort.
Flotte nyoppussede rom.
Kjempegod mat.
Trivelige folk.
Rause og snille folk som har bidratt til at
opplevelsen har vært så god.
 Vi, Aud og jeg, drakk morgenkaffen på rommet 
 før vi gikk ned til frokost.
 Det første jeg begynte på, var dette sauebilde.
Hadde forberedt hjemme til  å sy applikasjon på
symaskin  oppå her. 
4 pennal på enkelt vis ble også ferdig her. 
Dette er striper med motiv som er kjøpt
for flere år siden som har ligget lenge.
Og pennalene får kanskje nye eiere
i løpet av året..
*********
En brikke med 30graders kiler var forberedt
så det var bare å sy sammen, legge til vatt og
 bakstykke og vrangsy og quilte.
***************
En liten løper som mangler quilting 
Teknikken er Japanese Jigsaw,
eller japanske lykter som jeg liker kalle de..
**********
Nesten ferdig med en bestilling  på løper i sølvfarget stoffer
rakk jeg også å sy. 
Stjerne i stjerne-blokken i gull-stoffer skal bli  duk ,
må bare finne mere "gullstoff"..
************
 Toalettmappe til dattera til et tantebarn ble helt ferdig.
 Har applikkert bokstav og bilde, og
motivet er klipt ut av et stoff med Mikke-Mus-motiver.
Den har delt bunn ,
og en lomme inni.. Enkel og sy.
***********
Ei helg med mange timer med symaskina er over,
 god mat, flotte rom og ikke minst, trivelige folk,
er over og nå er det et år til neste gang.
Jeg gleder meg allerede ;)



8 kommentarer:

  1. Snill hilsen fra Viola.
    Veldig god tur du har hatt... og masse du har
    produsere :-)))
    Kan jeg kjøpe pennalene - den øverste - du kan sende med post til meg og jeg betaler med banken? Ha riktig god uke. Her er våren... så deilig med solen og av og til regn. Alle planter og blomster hopper. Kos deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. ...veske til penner med hester... øverste

      Slett
    2. Ja det går fint. Send meg adressa di på privat mld på tlf (+47 97005923) så sender jeg det øverste med hester. Det vil koste 160,- norske kr inkl.porto :)

      Slett
    3. Takk Randi, jeg gjør det.

      Slett
  2. Wow! Det var litt av en produksjon, selvom du hadde gjort klar arbeider før du dro. Så masse fint du har sydd. Likte ekstra godt sauebildet ditt. Det ser veldig kjekt ut med slike syhelger. Vi har ikke mye sånt på vestlandet.Ha en fin uke! :-)

    SvarSlett
  3. Vilken underbar helg du har haft och så mycket fina saker du har producerat!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  4. Hørtes jo herlig ut med den turen, kaffe på senga til og med! :) Så maange flotte ting du holder på med. Kjempefine pennal! Lurt å bruke striper med motiv til det. Setter stor pris på de koselige kommentarene dine! :)

    SvarSlett
  5. Wow, litt av en produksjon du fikk tid til. Lite skravling da, skjønner jeg ;-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)