lørdag 17. mars 2018

Bøtteveske av lilla rester.

I dag har jeg sydd sammen rester fra de lilla stoffene.
I ei bok har jeg sett slik bøtteveske og 
har brukt det som utgangspunkt .
Det er Lise Bergene som er opphavet til denne boka.
Veska ble 12 1/2" høy  og ca 10 1/2" i diameter.
---
Og sy pyntesømmer er jo litt kjedelig så jeg har
sydd rettsøm på midten av alle stripene.

 Hjertene er klipt på frihånd og ble ikke helt like.
 Inni ble det et helt  stykke på veggen for det
 var akkurat nok, en ser litt av jarekanten
 på venstre side mellom hankfestene.. 
Og bunnen ble sydd sammen av rester både
 utvendig og innvendig.
Har prøvd å sirkelquilte men kjørte av så 
jeg måtte begynne på nytt , men
det gjør ingenting på en bunn slik syns jeg..
---
Takk for alle meldingene jeg har fått, ser ikke ut som noen får skrevet på
kommentarer her, men noe får jeg og jeg leser mange blogger selv om jeg får
skrevet noe . Dette er litt frustrerende.. 

2 kommentarer:

  1. Hei Randi. Så flott veske. Disse har jeg sydd flere eller for å si det sånn... masse av. Har boka selv og den har flere flotte modeller. Husker jeg plagdes litt med å få bunnen til å¨stemme de første gangene, men øvelse gjør mester. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Kjempefin bøtteveske! :) Den boka har jeg også :)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)