søndag 20. mai 2012

Teppe og løper


De søter musene er fra et mønster
utgitt av Quilteglede og er egentlig et
babyteppe i pastelfarger .
Kattene er fra nyeste quiltemagasinet ,
unntatt dem som ligger. De har jeg tegnet selv.
Teppet måler 97 cm  x  86 cm.
Det er sydd på løpegang bak
for da kan det henges opp
men går vel greit å bruke som
teppe for en krabat også.

Har sydd litt "pynt" på klea til musene og noen
andre smådetaljer for jeg hadde så god tid
da jeg sydde dem. Jeg satt vakt på et data-lan
en hel dag :)

Motivene er ca 12 cm høye .

I grunnen er det rart jeg liker å sy slike skapninger
for jeg er jo livredd både katter og mus!!

 Men syns de er søte da:)

xxxxxXxxxxx

Elg på løper
Vera Fjellås er opphavet til elgen.

Det er egentlig  et spisebrikke - mønster.

Det er bra det ikke er regler for hvordan vi skal
sette sammen en bakgrunn for jeg velger
ofte en enkel og lettsydd en.
Og hadde at fra teppet over, to striper
 av det lyse stoffet som ble bredt nok....


Løperen er 106 cm x 40 cm.


4 kommentarer:

  1. Lekkert teppe! De kattene gjør seg, og de som ligger er bare et pluss! Flotte mus også.

    SvarSlett
  2. Nydelig teppe, og for en som meg, som elsker katter....sukk så fiiiint.
    Elgeløperen, ja denne mååååå jeg bare sy..... hvor har du kjøpt mønsteret ??

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så hyggelig at andre liker det en gjør syns je:) Mønsteret fra Vera Fjellås tror jeg er kjøpt på nett ..Det er et mønster for spisebrikker ....Kansje på desiree...

      Slett
  3. Kjempesøtt teppe da :-) Katten og musen......
    Løperen er flott også. Ha en god søndags ettermiddag.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)