mandag 7. mai 2012

Carpe Diem

Tusen takk for hyggelige kommentarer! 
Velkommen til nye følgere:)
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Svampmaling .
Sydde en løpertopp i japanske stoff og lin i dag,
og endelig fikk jeg mulighet til
å svampmale igjen.
Er jo så fin den sjablongen syns je...

Har ikke brukt noe mønster men sydd etter de stoffene
 som jeg hadde i hylla. Nederst får du målene jeg har brukt.
Midtstykke er linstoffet som er igjen fra en veske
jeg sydde for ei tid tilbake, hadde kun at det du ser på bilde,
men det ble akkurat passe syns jeg.
Løperen måler 104cm x 47cm. 

Quiltingen vises ikke så godt , men har quiltet
''in the ditch'' og rektangler på de store delene.
[rundt skrift og på midten]
Ble veldig fornøyd med dagens resultat.

Her er målene som er brukt på 
løperen hvis du blir fristet til å sy din egen:

Dette er inklusiv sømrom som er 1/4".

Midtstykke: 11" x  26 1/4"
De smale sidene :2" x 26 1/4"
Enden som er malt på: 13 1/2" x  5 1/2" 
Rammen : 3" x hele stoff-lengden (3 Remser)
Jeg malte etter jeg hadde quiltet løperen ''in the ditch''
og quiltet videre rektangler på de store feltene..
Lykke til. 

6 kommentarer:

  1. Åh så flott denne løperen ble. Du er heldig som kan sy. Denne var virkelig fin med skrift og det hele. Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem

    SvarSlett
  2. Veldig fin! Lurer på hvilken stoffarge du bruker? Jeg har sjablonger men har aldri kommet i gang. Siri:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Malingen er kjøpt på Quilteglede og på boksen står det; TEXTIL COLOR, svart farge 1640, Schjerning,Made in Danmark.Textilfarge til lyst stoff.

      Slett
  3. Nyydelig løper Randi! Så fin effekt med den svampmalingen! Så fint med den "lotusblomsten"!
    Ha en god dag!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  4. Hei og God morgen;)
    Her skinner sola i dag også;)
    Nydelig løper du har laget. Svampmaling er utrolig moro. Har tusen ideer for tiden men lite blir satt ut i produkt!!!
    Likte godt det linstoffet i midten. Er det fra Quilteglede?
    Ha en fin torsdag;)
    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  5. Ja stoffet er kjøpt på Quilteglede i Elverum. Ha en fortsatt fin dag:)Og takk for hyggelige kommentarer:)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)