mandag 3. september 2018

Silkebåndsbroderi

Har sett litt på silkebåndsbroderinga i det
siste siden jeg var på Sjoa hos ei og vi sydde roser.
Dette skal bli en sminkepung har jeg tenkt.
Og en blir  så inspirert til å fortsette med det 
 Litt rester av noen japanske
grovvevde stoffer ble bakgrunnen for dette.
---
Og den lille pungen under her er sydd sammen 
av små biter med broderte sommerfugler, som
jeg har sydd tidligere, men 
måtte brodere litt  blomster og blader så det
skulle henge sammen på en måte,
 baksida fikk ingen broderier da.
Pungen er 8 cm bred og 6 cm høy, så den er ikke stor..
Og den har to rom med lomme i midten. 
Disse er så artige å sy og jeg
liker godt at de er vrangsyddde.
---
Ha en fin uke videre.

9 kommentarer:

  1. For en nydelig pung du har sydd:-) Masse fint på bloggen din, så eg følger deg videre eg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre velkommen skal du være👍

      Slett
  2. Ahhhh... så herlig... jeg er imponert.
    Hva for deilig silkebandsbroderi med roser.
    Jepp... du sy en liten pose til teater, opera eller konsert... super...jeg kjøper. Ja, virkelig, jeg er begeistret. Herlige broderi :-)) Klem fra meg.
    God fredag... super fin helg.

    SvarSlett
  3. Så nydelig, litt av et tålmodighetsarbeid du er kjempeflink!

    SvarSlett
  4. Du er en racer på silkebåndbroderi, også! :) Nydelig pung!

    SvarSlett
  5. Morro å finnr båndbroderi. Har endel bånd etter kveldskurs mange år tilbake. Leter dergor etter inspirasjon. Kommer det mer å følge med på? Gøy

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)