torsdag 23. august 2018

Natthagen, en perle i Julussdalen.

En times kjøring sørover fra her jeg bor
ligger et småbruk med to trivelige
 fyrer som er vertskap for Natthagen.
Et personlig og varmt møte
med to snille mennesker, 
 som har lagd seg sin egen arbeidsplass.
Og her er det kunstgalleri, det er
et museum en minibutikk med salg av garn, keramikk ,
 bilder og kafe.

De flotte nøstepinnene er spikket av Trond og selges der også.
 Her sitter Trond med Tvebansstrikking som
 han villig viser  oss og
bak står  Robert, han har bakt
 tjukksnipp som selges i kafeen.
 Her er Trond i sitt galleri med de
flotte tegningene sine.
Vakker dåpslue, med vakre kniplinger på.
Jeg handlet meg bok som Trond har skrevet ,
den er om tvebanstrikking, og
måtte jo kjøpe med litt garn så nå skal
jeg prøve meg på dette.
 Nupereller i syltynt garn. Vakkert altså!!!
 Og enda vakrere kniplinger og denne er laget i så tynt
sølvgarn at sytråd virker tykk. Brikken er ca 10 cm .
Har du sett noe så vakkert?
 En litt større kniplingsduk med innfelt
tynn vakker lin i midtpartiet.
Se så flott  hjørnene i kniplingen er laget!
 Her viser Robert en dåps-sko i knipling
som han har laget.
 Dette er en pute som er brodert i ørsmå
korssting. Motivet var Trond sin mor som ung.
Vakkert !
 Sfoof-  det er en nydelig kake med vaniljesaus på.
Lignet på mormonsen men som
Robert så treffende sa: "farmonsen" med gurkemeie.
Kaka var helt gul inni og smakte veldeig godt.
Tjukksnipp har jeg ikke spist på mange år..
  Denne smakte så godt og var
 akkurat slik som min bestemor lagde den.
 Et flott bilde i bittesmå korssting.
Dette motivet  er Robert da han var 4 år.
 Et mjukt garnnøste med  de søte nøstepinnene
  Dette ble også med meg  hjem.
Krukkene med ull, i de nydeligste farger.
Naturfarget ull som Trond har gjort sjøl.
--
Tusen takk Anne Grete , for at du ville bli med på
tur hit, og tusen takk til Trond og Robert for 
hyggelig samvær .
 --
www.natthagen.no er nettadressen
 hvis du vil se mer fra de to kara,
Trond Einar Solberg Insetviken og Robert I.Khoury.
De er virkelig verdt et besøk .


4 kommentarer:

  1. Takk for den fantastiske innlegg, Randi...
    jeg vil gjerne besøke NATTHAGEN :-) DEILIG...
    kunst og farger, kake og hage, garn og inspirasjoner og hyggelige mennesker. Herlige tur du har hatt. Et vakkert sted i ditt område. Takk for mange vakre bilder.
    En fargenglad tvebandstrikker - kanskje du kan viser boken igjen og eksemple strikking :-)) Det ville vært en stor glede... jeg ble nysgjerrig :-)
    Jeg finner det ikke på nettet, men jeg fant Trond Einar Solberg Indsetviken. Herlig.
    Fantastisk ull du kjøpte, vakre farger.
    I dag vi har regn her... veldig godt for naturen.
    Helgen kommer. God tid deg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Så spennende sted og det ser ut som ent fantastisk besøk! Nupereller, kniplinger, brodering, ull og garn! Nydelig alt sammen. Dumt jeg bor så langt unna, ellers skulle jeg tatt en tur. Så spennende og deilig ut den kaffematen også. :-)

    SvarSlett
  3. Takk for stadig trivelige kommentarer hos meg! Dette ser ut til å være en spennende plass! Ligger det langt fra hovedveien. Jeg kjører stadig oppover Østerdalen så kanskje det hadde gått an å ta en avstikker en gang. Siri

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)