lørdag 17. april 2021

One Block Wonder

One Block Wonder 

Har sydd et OBW-teppe av 6 like paneler og jeg syns fargene er så fine og glade. Vi trenger litt farger etter den fine kvite vinteren. 


Og så har je forsøkt et gratiskurs hos Benita. 
Ho har så fine motiver av hus og sjø og
tenker med mer trening vil det gå bedre mht farger og stoffer. Artig å sy og det går mye tråd. 

Har igjen å sette på ramme
 så kan det henges opp. 
.... 
Takk for hyggelige kommentarer, det er alltid koselig å lese. 
... 
Her mister vinteren grepet, dag for dag. Nå er det snart helt bart på bakken her, såvidt varmegrader på natta gjør snøsmelting raskere. 
Ha en fin helg videre. 







4 kommentarer:

  1. Hei Randi, du og du så fargerikt og flott. Det teppet så nydelig, men ser ikke helt hvordan det er satt sammen av like paneler. Uansett jeg likte det veldig. Og teppet med hus, himmel og hage, kunne ikke sydd det bedre selv. Motiv som jeg elsker, og hvor har du fått tak i det stoffet til himmel? Ble mange spørsmål her, men jeg ble ganske fasinert skjønner du. Ha en flott dag, her er det litt vår i dag med skyfri himmel og sol på terrassen, hurra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Jo det himmelstoffet er kjøpt hos Karin bekkedal, ho hadde en butikk som het "sy sammen". Tror den er nedlagt nå.. Og det med mange farger er som sagt 6 paneler som er lagt oppå hverandre så de stemte helt nøyaktig i motivene og så skjært remser på 3,5" først og så skjært ut trekanter etterpå. Da ligger det 6 like trekanter oppåhverandre som danner sekskanter da dem sys sammen. Søk på YouTube på one Block Wonder pattern. Er veeeldig enkelt å sy.

      Slett
  2. Great. Super. For en fargeeksplosjon ... så fantastisk. Du kommer umiddelbart i godt humør når du ser på teppet. Jeg liker :-)))
    Og jeg liker også din nydelig huset med hagen, fjord, fjell og himmel på vegg hengende.
    Herlig du har sydd, begge to, kjære Randi.
    Ha en riktig fin helg. Hilsene fra Viola

    SvarSlett
  3. Kjempeartig hus du har sydd. Flott inspirasjon fra Benita som syr mye flott. Håper jeg får se flere slike :-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)