lørdag 21. november 2020

Nissen kjem

Har sydd en duk med nisser fra en gammel lingardin.

Som selve duk har jeg brukt en linjal som er 30° slik at det ble 12 kiler. Nøytral bakgrunn  av et abbonnement med japanske stoffer. 

Har klipt ut de som var store nok og plasseringa sa seg selv når ingen hadde like lange ben. Applikert med maskin og stiplet bakgrunnen før jeg satte på  bitene med nissene. Duken ble 63 cm i diameter. 
----
Sola skin og et snødryss ligger over landskapet, kuldegrader på natta og noen få varmegrader på dagtid. 

2 kommentarer:

  1. Så flott juleduk, jeg kjenner nissen igjen, trur jeg også har noen stoffbiler med denne luringen på. Ha en flott tirsdag.

    SvarSlett
  2. Fantastisk og så flott å kunne bruke gamle forkastede gjenstander.
    Jeg begynner også å sy småting til jul ... det er så gøy. Og jeg liker hjemmelagde gaver.
    Mange hilsener til deg.
    Jeg gleder meg til første advent. Vi feirer det alltid i familien... jeg bakte første småkaker :-)) Glede

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)