torsdag 25. juni 2020

Sommer og feriesysler


Godværet gjør at tida på syrommet 
ikke er aktuelt men alt til sin tid tenker jeg.
 En sykkel har blitt brodert ferdig og siden jeg tegner rett på stoffet blir jo ikke hjul helt runde og det er helt greit, hva det skal bli vet jeg ikke..
 Blåmeisen har fostret opp 2 unger i år, for de siste tre eggene ble ikke klekket. Tror det ble for kaldt for dem første egga. 
 Og så har vi fisket og dette er største ørreten jeg har fått.  Vi hadde ikke vekt som var i orden men tror den veide ca 2 - 2,5kg.Dattera mi fikk en som var litt mindre og den ble aburøkt. Nydelig mat. 
 Vi har fantastiske turmuligheter i vår kommune og siden vi er medlemmer i fiskeforeningen her kan vi fiske i alle vann på østkjølen. Her er det koronafritt🙂


 Blomstra får masse sol og krever mye vann her som det er så varmt. Og varmere skal det bli vist så nå har alle flyttet til skyggen. 
 Vi gikk til et vann for å fiske og det er så flott der men MYE knott og mygg. 
 Ikke noe å si på utsikten opp. Og vi var heldige å få 10 fisk men bare 2 som var så store som disse. Men all abbor blir flådd og renset og spist. Dette er god matfisk med mye smak. 
Så å sy er ikke prioriter for tida men driver med en heklet jakke,  og stitcherier er med på bobilturer så helt uten søm er jeg ikke.
-xxx-
Ha en fin uke og sommer videre. 

2 kommentarer:

  1. Tusen takk - så vakre bilder du viser.
    Deilig med nyfanget fisk... så gøy å lage mat.
    Fiske i et vakkert landskap. Ha en fantastisk sommer, kjære Randi. Broderie med sykkel er veldig fint.
    God ide med et kamera for blåmeisen. Vi har Raud-
    stjert fuglerede og og foreldrene samler og samler fôret. Jeg ser frem til å se de unge fuglene fly.
    Hilsene til deg. Viola

    SvarSlett
  2. Så flott sykkel du har brodert! Forstod det som du har tegnet den selv på frihånd. Artig med kamera har i fuglekassen og en bra stor fisk du hadde fått også. Her blir det helst fisk fra butikken, men jeg er vokst på med fisk som pappa fisket, og det ble aldri kjøpt fisk i min barndom.
    Lite håndarbeid her også for tida. Bare litt stitchery. Vi får bruke denne årstida til å være mere ute. Kos deg både på bobiltur og på fisketurene! :-) Fortsatt god sommer!

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)