søndag 24. mai 2020

Søm av rester

Jeg har kjøpt et "limbånd" i stoff fra
Desiree som en kan lime sammen vatt med og få brukt opp mindre biter. 
 Jeg velger å legg opp bitene på baksida av det jeg syr for å få det stort nok. Det må strykes fast, og jeg syns dette er mye lettvinnere enn å sy siksak for det gjorde jeg før. En har jo en del vattrester ser jeg.. 
 Og når jeg quiltet sydde jeg fast bakstoffet så her måtte jeg sprette op igjen. 
Jeg har sydd en løper av en stoffrest som jeg har fått av en nabo. Det har nok vært en bluse eller kjole og er veldig glatt så tipper viskose/bomull blanding, pent stoff i hvertfall. Og lett og stryke. 
Den ble ca 95cm x 35cm. Det ble igjen litt av blomsterstoffet så kanskje det er nok til en liten pute, jeg får se.... 
.... 
Nå har vi varmegrader hver natt og fuglene har bygd reir og et par har lagt egg i  kassene, to blåmeis er født så alt er nesten ved det normale her.
Ha en fin helg videre. 
Og takk for hyggelige kommentarer jeg har fått. 

4 kommentarer:

  1. Ser smart ut med slikt strykebånd. Jeg pleier å siksakke de. Syns det går ganske kjapt, og jeg syr bare det jeg trenger der og da.
    Så flott løper! Alltid kjekt med gjenbruk og stoffet her var veldig fint! :-)

    SvarSlett
  2. For et vakkert stoff ... yes, det er morsomt å sy.
    Fantastisk at våren har kommet til deg. Vi har nå storkene på engene, fine å se på.
    Ha en fin uke. Vi ser frem til pinse ... endelig skal jeg se barnebarna igjen.
    Hilsene til deg.
    Viola

    SvarSlett
  3. Hei Randi, jeg bruker også alle vattbitene som er til overs. >Syr sammen med sikksakk, dette så litt mere lettvint ut da. Her har våren kommet med utsprunget løv på bjørka og hele 12 grader. Har kosa meg i solskinn kan du tro. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  4. Så lurt med sånt bånd, blir jo alltid litt rester!
    Nydelig løper :)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)