tirsdag 27. august 2019

Lapp Elisa-tur

Så er turen over og jeg sitter igjen med
gode minner med trivelige damer.
 Her er 4 av oss  installert  på sysalen.
---------
Det første jeg hadde planlagt å sy ferdig var disse
runde dukene. Har brukt en linjal som er 30¤.
Et mønster fristet og ble kjøpt.
 Den ovale duken hadde jeg også planlagr å sy og
det er Aud som inspirerte meg til å sy den.
 Litt handel innimellom syingen og spisingen er et "must".
 her og det er så flott her. Stort utvalg i nye stoffer.
Har ment å sy flere kleklypeposer,
og dette stoffet med kleklyper på var midt i blinken.
Dette er et mønster av Ann A Ka som stod i et quiltemagasin.
-----
Clam Up pungen sydde 4 stk av oss der og
den var jo grei og sy selv om
mønsteret stod på engelsk.

 Gryt-ører av rester fra andre prosjekter.
 Rakk å sy 3 par da..
 Applikerte på pynt i stede for å quilte
da jeg syns dem blir litt stive å bruke da..

Svart/hvit gryt-ører


 Sydde også noen småpunger i retrostoff .
Artige å sy , disse små pungene.
 Tar sjansen på å legge ut bilde av damene . 
Dette er siste kvelden  her og været var så godt 
Her ble det mat og kaffe på verandaen med utsikt til
Lelång , en stor innsjø .
 Og jeg har sett en løper på facebook som er
 sydd av Gun Viola Christina Messel som jeg måtte prøve på.
Nå var det ikke noen oppskrift på den , men
litt tegning og regning kom jeg fram til en grei størrelse.
Og ikke tenkte jeg på at alle firkanter ble til to
trekantblokker så jeg fikk jo to stk men
syns den var så fin så det er helt greit.
Har at å quilte og lukkekant da..
Jeg er morgenfugl og alltid tidlig oppe , også denne 
langhelgen og da sitt jeg og koser meg med
  litt rosebrodering attåt kaffekoppen.
---
En trivelig tur , 
mye latter, god rask mat, og koselige medsøstre
gjorde helga til det den ble.
Om drøye 2 mnd er det ny tur og jeg gleder meg like mye :)

2 kommentarer:

  1. Så mange ferdige produkter. Tenker dette var en super helg.

    SvarSlett
  2. Förstår att ni hade en supertrevlig helg hos Lapp Elisa och så mycket du fick sytt.
    Kram Catarina

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)