lørdag 23. februar 2019

Mere SpotOn , 12kantet duk


SpotOn- linjalen kan gi mange mønstre
og jeg har gjort ferdig noe.

12-kantet duk er nok ikke så ofte jeg lager, men det ble 
slik da jeg renskar og hver side er 3,5".
Og har sydd på  skråskjært lukkekant.
Terningen var enkel å sy og 
på kurset sydd jeg tre forskjellige remser til dette.
Jeg hadde mer enn nok å ta av til denne duken så dermed sydde
 jeg 5 til slik at det ble til en duk på ca 40 cm.. 

Midten ble også en terning da jeg sydde på trekanter
før jeg sydde terningene sammen. 
Det var rester fra utskjæringen
jeg brukte til midten for denne linjalen gir nokså
mye avskjær. Og har masse igjen...
Quiltet litt annerledes enn det som Helle hadde på sin
men syns det ble bra jeg. 

 En liten brikke  ca 20 cm
 Denne ble vrangsydd og quiltet etterpå
og her quiltet jeg 1/4" inn på stjerna.
--
Idag er det rosa lys ute,(sikkert pga tåka) vi har snø
 og det er 0 grader, men
ser ut til at det skal bli enda varmere
 siden vi har fått tåke.
 I går regnet det litt og det frøs på
 bakken med engang,
så vi får antagelig litt skara når 
kaldegradene kommer  tilbake.
Vi har et gjerde rundt på tomta vår
og snøen gikk over høyda der (90cm)men nå er det ca 30
 cm som vises av gjerdet så snøen har krympet mye.
--
Ha en fin dag alle dere som er innom å kikker.
Koselig når dere legger igjen en kommentar :)
 . 

3 kommentarer:

  1. Stilig tredimensjonal effekt på terningsduken og flott stjernebrikke! :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin og effektfull denne teknikken du har lært. Begge dukene er flotte! :-)

    SvarSlett
  3. This post is absolutely brilliant! Thank you so much for sharing!

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)