fredag 14. desember 2018

Årets siste lappemøte for vårt lappelag
og som alltid har vi det kjempekoselig.
I år hadde vi sydd handlenett til hverandre.
Jeg sydde dette til Elinor
 og fikk dette av Tone.
 Julemiddagen ble inntatt i Østerdalsstua på Tiurn kro.
Veldig god mat og kjempestore porsjoner.
---
 Komiteen hadde laget fine glassbrikker til alle,
og hensikten var å velge to til å være neste års
julemøtekomite.. Under på to lapper var det festet to navn.
 Det var en morsom vri.
-
-----
Jeg har tegnet i "alle år" og det blir som
regel aldri noe av det jeg kroter ned men
 dette ble til små lykter ,
Et vanlig kopipapir-ark ble brettet i to på langs,
 for å få de på en rett linje i nedkanten. Så
 var det bare å tegne seg hus oppover
og oppover, hustak og piper.
 Limte fast det utklipte arket på et lokk fra syltetøyglass  og
ser at jeg burde lagd "grunnmur" nederst men...
 I lykta satte jeg et batteridrevet te-lys 
Her ser dere baksida av lyset 
med av/på bryter .
Ble en hyggelig lyskilde med en liten "by" rundt..
-
Ønsker alle en fin 3.adventshelg.

4 kommentarer:

  1. Dere finner på så mye gøy i lappelaget deres. Flotte nett, og så koselig å sy til hverandre. Så flink du er å tegne og så koselig lykt det ble av alle husene. :-)

    SvarSlett
  2. Flotte nett, nå i plastposens død får vi aldri nok av disse. Ha en fin advent.

    SvarSlett
  3. I nærheten jeg har en stor butikk for lappelaget...
    jeg tok en besøk. Herlighet. Hva du kunne sy Randi.
    Jeg kjøpte stoff for handlenett også. Fantastisk var
    dine. Takk for vakre bilder.
    I morgen kommer juletre i stua og vi pynter...
    gleder meg. Hilsen til deg. Jeg ønsker for deg
    og dine GOD JUL. Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Kjempefine handlenett, fine glassbrikker og et flott lite kunstverk av en lykt. :) Fortsatt god jul og et godt nytt år, til deg også! :)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)