torsdag 7. desember 2017

Storelgens julemarked 2017

Mange har vært å sett på verdens største elg her i
Stor Elvdal siden den kom opp 
og nå har den blitt et merkevare for vår kommune .
I den forbindelse har de opprettet et julemarked og
 jeg skal delta på det i år. 
Noe av det jeg skal ha med er disse toalettmappene
som Lone lærte meg å sy da jeg var hos
LappElisa i Lennartsfors i november
De har delt midtvegg som danner innerlommen.
Slik ser den ut i bunnen.
Har flere dyremotiv som passer godt på toalettmapper.
Ulver med grå innramming.
En hjort pynter denne .
Denne har ski,staver og truger på og 
stoffet kjøpte jeg hos LappElisa. 
En kurv med litt ullvotter og diverse blir også med på markedet.
-----------
Dette er nålbundne votter , lett tovet .
De tre til høyre lagde jeg for kanskje et par år siden
og det til venstre har jeg drevet med i høst.
Disse er heklet og er lett tovet.Ved
å hekle fastmasker i bakre maskeledd 
blir mønstret litt annerledes og 
det blir ulik innside og utside. Tror de lyseblå OL-luene 
er heklet på samme måte, i hvertfall ligner det veldig på dem.
I disse vottene har jeg brukt Alafosslopi-garn som
hadde hvite spetter .
Dem brungrå er et annet islandsk garn 
 men husker ikke hva det heter.
Ha en fin helg :)

11 kommentarer:

  1. Vilka fina necessärer det har blivit, den modellen har jag inte sett förut. Så duktig du är att virka. Lycka till!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  2. Herlige toalettmapper og mye annet fint.
    Kos deg på marked :)

    SvarSlett
  3. Kjempefine toalettmapper! Lykke til! :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine toalettvesker! Perfekte med dyre og vintermotiv. Så mange flotte og varme votter du har laget. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Noen toalettmapper ble solgt men ingen votter men er like blid for det ;)

      Slett
  5. Beautiful cosmetics bag and lovely mittens, Randi. You are very talented!!!

    SvarSlett
  6. Håper det gikk bra på julemarkedet. Masse flott her ja :-D

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)