tirsdag 26. desember 2017

Romjulsgleder



Stille dager med koselige sysler.
I går var vi 7 stk som dro på pilketur
og kun Ivar fikk fisk, ei røye på 400 gram.
Her ligger den i aburøkeovnen vår.
En kjempegod fisk å aburøke.. 
 Vi åt den med smør og flatbrød  .
Kjempegodt.
---
Kryssord blir løst og i en av julegavene mine låg det en 
slik fin penn som har pussegummi i enden hvis je skriv feil.
------
Av Heidi fikk jeg dette puslespillet
Hun har brukt et bilde fra jula 2012 til puslespill ,
ei knallfin gave :)
Jeg har malt ei lita spisestue som jeg fikk av broren min, som han 
skulle kaste/brenne på bålet ,og samtidig malte jeg slagbenken min.
Den har jeg fått av eldste søstera mi.
------
Bildet over slagbenken er et av dem første 
veggteppene jeg sydde. Stoffer kjøpt på SGS.
Tror ikke den butikken fins mer.. 
Motivet har jeg lagd sjøl.
Veggteppet har jeg brodert kvister med 2 tråder,  og
jeg husker jeg brukte 8 hele dukker med mørkegrønt 
moulinegarn, så her er det mange sting..
Nærbilde av kvisten i nedre hjørne.
----
Dette pyntehåndkleet sydde jeg for noen år sea og
er veldig koselig å ta fram først i desember.
Jeg har brodert kvistene og "god jul" i plattsøm
Trærne bak har også attersting på grenene.
Motivet er sydd etter et postkort .
Ivar har satt opp et juletre ute
og det lyser så fint nå når snøen ligger 
på det. Vi har minus 5 og snøvær i dag.
Ha ei fin romjul videre :)

4 kommentarer:

  1. Så koselig innlegg! Tenker fisken var god, ja. Så gøy med puslespillet du fikk, og alt det fine du har laget! Flotte broderi og "julekule" bildet var stilig! Skikkelig julestemning hos dere med snø og det fine treet som lyser opp. Her regner det og blåser kraftig. Et deilig "være inne" vær. Fortsatt god jul! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja skjønte det var stygg vind i sør.. håper at det ikke skjer uhell med slik vind i hvertfall. 👍🌨⛄❄

      Slett
  2. Godt å slappe av i romjula. Kan tenke meg fisken var god. Koselig spisestue, godt møblene havnet hos deg i stedet. Flott veggteppe og pyntehåndkle. Koselig med lys på utetreet ditt. Ha en fin romjul videre, du også. :)

    SvarSlett
  3. Så fint... romjulaKLEM fra Viola.
    Hele familien sammen her... GLEDE.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)