torsdag 23. januar 2020

Litt av hvert

Pinterest er et medie som en lett blir hektet på og
det er masse fine ideer der som blir prøvd.
Slik som denne løperen til kjøkkenbordet .

 Løperen er ca 40 cm x 130 cm så den ble nokså stor.
 Teknikken er doble disappering ninepatch.
En rask og morsom teknikk.
Har stiplet i litt store bevegelser.
En dame spurte om jeg kunne hjelpe ho med å sy 
dette bildet til søstra henns og det ble slik.
Det er et ferdig panel så veldig enkelt. 
Når jeg ryddet på syrommet fant jeg igjen 
Veggteppene som jeg sydde til gutta mine
da de var små:
Eivind valgte løvinne med barn, et motiv fra ei malebok
Applikert og lite quiltet men morsomt å finne igjen.
 Simen ville ha motorsyklist så her måtte det litt tegning til og dette er også
applikert og lite quiltet, hadde nok ikke lært så mye om quilting enda..
Heidi ønsket Harry Potter og det teppet har ho i Trondheim.
Det får jeg vise en gang siden.

Vi har mye snø og dette bildet  av huset mitt 
er tatt før det ble så veldig glatt,
ca for to uker sea, siden har det blåst og regnet men snøen
ligg stødig og isete og hvit .
Vi har bare 3 minus nesten hver natt nå. 
-----
Ha en fin dag.
Takker for hyggelige meldinger og kommentarer
jeg har fått. Det varmer.

2 kommentarer:

  1. Så mye fint du syr, gøy å finne igjen ting som også har minner. Her er det helt bart og det er helt greit synes jeg :)

    SvarSlett
  2. Hei Randi, nydelig løper, får lyst til å sy når jeg ser den. Hos meg har symaskina hviletid på ubestemt tid. Håper hviletiden går over snart. Ha en fin dag. Klæm

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)