fredag 26. april 2019

Påsken 2019

Påsken er over for i år og hverdagen kjem
med de daglige gjøremål 
og syrommet får besøk igjen.
Heidi og jeg er på skitur og har pulk med isbor,
pilkestikker og maggot og skal prøve fisken.
En trivelig dag selv om vi bare fikk en fisk.
-------------
Vi var på tur hver dag og en av  dagene fikk vi 21 røyer
på et fjellvann i Jotunheimen.
Bildet ble vist oppned men er fine fisk som ble filert
og dette blir god middag for oss.
 Her er et bilde fra dagen vi ble med på en fiskekonkurranse
og Heidi vant med en ørret på 351 gram. 
Heidi med fisken sin.
--------
Og endelig litt tid på syrommet og jeg
hadde sett denne blokka på Pinterest
så da bare måtte jeg forsøke og syns selv den ble fin.
Dette var en fin blokk for restene også. Ser nå at jeg skal
sy en hvit remse i bakkant på stjerten
og skjære av litt foran nebbet.
Blokka ble litt under 8" .
 Og teppet under er rester fra noen løpere ,
hadde igjen biter som var store nok til 
dette. Har sydd hurtighjørner for å få stjernespisser.
Jeg sys det ble riktig så bra men måtte tilsette hjørnebiter
så det er ikke bare rester her men syns de
blå stoffene er så fine sammen.
Mulig blokkene får en tynn ramme før jeg syr de sammen.
Hver blokk er ca 10" (har ikke målt de enda)
Og ikke alle fikk spissene på riktig side 
da jeg sydde sammen, her har jammen en
blitt snudd så må vist fram med
sprettekniven .
---
Nå har våren kommet på rett her , snøen er
 nesten helt borte og vi har varmegrader hele døgnet.
Ønsker alle en fin helg

2 kommentarer:

  1. Dere er så flinke med isfiske! Lenge siden jeg har fisket vanlig, og skal en isfiske må en dra langt oppi fjellet. Trygg is er sjelden vare her.
    Fugleblokken din ble veldig søt. Og de blå blokkene var også veldig flotte. Feilen du gjorde kunne jeg også gjort. Det er så fort gjort at noe blir snudd. Så kjekt at våren er kommet til dere også nå. Det er en fin tid når det spirer og blomstrer. God helg! :-)

    SvarSlett
  2. Deilig ... så fint med isfiske. Takk for vakre bilder.
    Ha det gøy med quilting. Jeg har fortsatt symaskin min i stuen ;-)) og jeg er opptatt med prosjekter. Det er mye moro. Ellers har vi været godt, og jeg er mye ute i naturen.
    Hilsen til deg. Ha det veldig bra.
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)