onsdag 29. november 2017

Rødnisser og blånisser

Tidligere i høsthar jeg
 vært effektiv og fått sydd noen småting og løpere
med nisser på. Hadde glømt dem men
de dukket opp da jeg drev å priset
varer til Husflidslagets julemarked.
Har ikke hatt mønster, men selve nissen 
på hyssingposene , løperne og gryteklutene 
er fra en serviett som er skalert ned til passe størrelse.
 Her er hyssingposen som holder styr på tråden .
 Gryteklutene har de minste nissene og skoa  tegnet jeg på nytt 
for jeg ville ha mer markerte sko.
 Løperen har nissene i den størrelsen som 
var på servietten, men med nye sko da :)
 Og morsomt med blånisse så da ble det et 
sett i blå farge også.
 Grytekluter
 Hyssingposen.
-----
Når Aud og jeg var i Sverige så måtte vi jo innom
 å shoppe litt på hjemvegen og
på Rustad hadde de fine gavepapir med nisser på. 
Fra  å være 5 cm høy nisse til å
 bli nesten 20 cm høy ble
passe til den løperen som
jeg hadde inni hodet :)  

Hvis du syns sømmen rundt ser skjev
og stusselig ut er
 det bare tråkling jeg har gjort på maskin :) 
Den skal quiltes og sys rundt  rundingen så for
 å slippe nåler tråklet jeg på symaskin :D 
--------
 Sydde passparteur i lin/bomullsstoff
Søte nisser syns jeg  .  
Sydde applikasjonsting med symaskin
Mangler bare quilting og lukkekant så
er den ferdig. 
---
Takk for hyggelige kommentarer jeg har fått.

4 kommentarer:

  1. Nydelig rødnisser og blånisser... herlig du har sydd. Hilsen til deg. God kveld.

    SvarSlett
  2. Herlige nisse applikasjoner og så koselige ting du har sydd til jula. Den hyssingposen likte jeg ekstra godt. Smart idé! :-)

    SvarSlett
  3. Kjempesøte hyssingposer med herlige nisser, fine grytekluter og flotte løpere. :)Veldig fine, nissene på den nederste løperen.

    SvarSlett
  4. Så fine sett og herlige nisser! Så lurt å bruke motiver fra servietter og papir :)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)