lørdag 25. juni 2016

Silkebåndsbrodering

Har laget to toalettmapper av de
broderiene jeg hadde med meg på tur.
Regnet i går hadde slått av roseblader så
det ble jo en fin bakgrunn da jeg skulle ta bilder.

Denne har jeg brodert med
organzabånd i rød og rosa
pluss grønne blader og hvite silkebåndsroser.
Nærbilder av organzaroser


Denne har jeg brodert med kun silkbånd.
Nærbilder av silkebåndsroser
På begge har jeg pyntet med små perler som er
sydd fast , her har jeg brukt en sterk
tråd som heter Mølnlycke Goliat.
Begge toalettmappene er sydd etter samme prinsipp
som gratismønsteret mitt på pennal.
Jeg har sydd lukkekanter over
sårkantene inni.
Ha en fin lørdag videre.

2 kommentarer:

  1. Men oooooo så fint, vackra kontrast med de ljusa och mörka tygerna och så blombården mellan!!!

    SvarSlett
  2. Veldig nydelige toalettmappene har du laget.
    Perfekte farger. Så søt var roser og små perler.
    Hilsen til deg. Ha god helg fortsatt.
    Vi har riktig godt sommervær. Klem fra Viola

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)