mandag 2. mars 2015

Prøvelappen

En prøvelapp får nytt liv i en liten sminkepung.
Om de ikke ser helt bene ut og har litt rar plassering
på stoffet kan det bli noe ok ut av det likevel.
Starten var det ovale motivet som skulle rammes inn
og da la jeg to stoff rette mot rette og 
  vrangsydde  på streken jeg tegnet opp,
 klipte ut ovalen, brettet stoffet over til 
baksiden og strøk godt. La  blomstermotivet under 
og sydde det fast uti kanten.
Er veldig glad i å håndbrodere, så når jeg prøver
nye sømmer blir de plassert litt hist og pist...
Med litt blonder og et stoff som passet fikk
prøvelappen en verdig plass syns jeg...
Baksiden vises tydelig at her er det ikke mye som
var bestemt .. Men å sprette opp noe ville jeg ikke..
En liten glidelås ble sydd i for hånd..
Rødfargen er ikke så rød som bildet viser, 
den er burgunder egentlig..
---
På torsdag skal 13 stk fra lappeklubben "min" på Alvdal på
 foredrag med Merethe Ellingsen og det ser jeg så fram til.
Dit kjem også Lappemor med butikken sin.
Det blir såå bra!!

7 kommentarer:

  1. Så artig at det kan lages noe fint utav prøvelapper også, resultatet ditt ble såå bra :-) en søt liten pung! Tusen takk for så hyggelig kommentar på babynestet jeg laget :-)

    SvarSlett
  2. Så lekker den ble da. Flink du.
    Klem

    SvarSlett
  3. En veldig søt liten sminkepung har du laget.
    Kjempeflott.
    Ha en riktig fin uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Prøvelapp sa du ?? ja-ja den var bare flott spør du meg :)
    Ha en fin uke !

    SvarSlett
  5. Den minner ikke mye om en prøvelapp. Kjempefint broderi, både framsiden og baksiden. :-)

    SvarSlett
  6. Flott prøvelapp sminkepung.Det er slikt som er kjekt i denne hobbyen,få til noe utav ting mange bare kaster.Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  7. Så kjekt at prøvelappen ble til noe fint;) Noen ganger er det nettopp den lappen som skal til. Gøy.
    Kos dere med foredrag av MereteE. i morgen ;)

    Tusen takk for de koselige kommentarene du legger igjen på bloggen min;

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)