lørdag 23. november 2013

Strikke med armene som pinner

Tusen takk til  koselige kommentarer jeg får og
 velkommen til ny følger.
--
Tester nye symaskina på bokstaver
og får gjort ferdig noen ufoer i samme slengen:)
Har sydd noen kokeboktrekk til
å ha på julemarkedet.
Motivet under er  fra en gardin som skulle
bruke som grytekluter...
Det ble fine motiver på boktrekk.
Og det å ha spesielle oppskrifter
i spesielle kokebøker må være litt lurt:)
Her er de motivene fra forrige
 innlegg kommet på boktrekk også.
Litt vanskelig å stille stoffet i maskina
 slik at det blir på midten..
Men må vel lærer etterhvert når jeg
får sydd nok og blitt litt mer
kjent med symaskina..
---
Noen ble veldig enkle men 
teksten er noe jeg såg på en pyntetallerken
hos ei gammal dame jeg var hjemmehjelp hos..
--
Og i går var jeg på JulExbo på Lillestrøm
sammen med to venninner.
En kjempekoselig dag!!
Der kjøpte jeg garnet jeg brukte på dette skjerfet.
Heidi måtte være modell for meg.
(Ho kjem rett fra dusjen her.. )

Skjerfet er strikket på armene mine og
dette var jo kjempeartig!
La opp 10 masker med dobbelt garn,
på høyre arm, og strikket rett(rillestrikk)
med armene.. Gjort på under 30 min.
Jeg har brukt garn som heter 
ROWAN tumble
90% alpakka 10% bomull.
Og det gikk nesten 2 nøster til dette.
Veeldig artig for meg som ikke pleier strikke..
 På youtube så ser du hvordan det gjøres.
.......................

14 kommentarer:

  1. Veldig fine bokkomslag, og veldig lurt å bruke tidligere gardiner med julemotiv. Artig måte å lage skjerf på! Fint ble det. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Flotte boktrekk , likte spesielt godt det første :) strikketeknikken var ny for meg , sjalet ble vel tykkt og varmt kan jeg tenke meg :)
    God Helg !!

    SvarSlett
  3. Så fine bokomslag! Den strikketeknikken var artig, har tatt en titt på videoen, og takker for tipset vedrørende garn! Pinner har jeg jo allerede :)

    SvarSlett
  4. Så koselige bokomslag, og kjekt å kunne rebruke stoff! Morsom strikketeknikk, og overkommelig prosjekt!
    God helg videre,

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte bokomslag og så fint skjerf! Begynte å lure da jeg så overskriften .. men, det stemte jo .. at du har strikket med armene. Stilig teknikk! :D

    SvarSlett
  6. Herlighet, så mye fint du har laget! :o)

    SvarSlett
  7. God kveld, kjære Randi, du er vinner fra min give away fra 10. november. Jeg gleder meg å sende deg en pakke. Er du snill sender meg din adresse e-posten viola@barwitzke.de. Klem fra Viola. PS: skjerf med armstrikke er herlig :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. etternavn med e-posten er barwitzki naturlig - med i -
      God natt sier jeg!

      Slett
    2. Har skrevet på sida di jeg:) Heldig at akkurat jeg vant:)

      Slett
  8. Gåsj så flott dem var de boktrekkene!!! Lærte jo hos Brita hvordan lage boktrekk, så jeg burde jo apsolutt få det til ;-)

    SvarSlett
  9. Jag tycker att det är mycket passande motiv Du hittat till Dina kokboksomslag!

    Dollandesign

    SvarSlett
  10. Kjempefine boktrekk, artig å ta fram kokeboka når den er pynta så fint ja :-) Skjerfet så skikkelgi deilig ut, tenker det er det også :-)

    SvarSlett
  11. Hei kjære Randi, gave for deg er i går kveld i posten.
    Ha en riktig fin uke. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  12. Så flotte kokeboktrekk du har sydd. Ja det var lurt å ha en egen bok til spesielle oppskrifter. Skjerfet ser deilig ut, og så gøy å strikke med armene da. :-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)