fredag 14. september 2012

Rosebroderi på toalettmappe og saftkoking

Har felt inn broderiet i ei toalettmappe og
hadde en hexagonrose som passet fint til 
fargene på broderiet .

Sirkelen det er brodert på er fra løperen i innlegget 18 mai.
Her brukes det alt ja ;)
Inni er det en stor lomme med trykknapp.
Tegnet opp med blyant et hjerte som er tjukt på ene
sida og broderte blader først -


Jeg starter de utsprunge rosene med å sy snurrestinget
kort med ca 12 snurringer slik at det blir en halvsirkel.
Dette gjør at rosa får en mer naturlig svung
 i midten ,syns jeg da.. 

Og en liten hex-rose fikk være med å pynte..
xoxoxox
Har ikke mønster på denne men sydd etter kunnskapen
jeg har tilegne meg gjennom mange mønstre....
Og denne toalettmappa er så kjapp og sy,
den består av to sider som er ferdigquiltet,
sydd i glidelåsen på hvert stykke, det er sydd
tvert over i hvert hjørne som klippes av. 
Lukkekanter på alle sårkanter innvendig.
Som hemper på den lyse er det
brukt resten av glidelåsen, og den svarte er det
brettet et firkantet stoff til trekanter ..
Toalettmappe til musikanten..

Den har en lomme inni med fele
på også..


Og så fikk jeg plukke solbæra hos ei venninne, og
 fikk et ferdigplukket spann fra ei anna venninne,
så her er resultatet; 
4 liter deilig solbærsaft !
Tusen takk til Aud for at jeg fikk plukke og
tusen takk til Kari og barnebarnet hennes Kevin,
som kom med et spann ferdigplukket solbær :)


5 kommentarer:

  1. Det roseboderiet var heltnydelig! Kjekt at andre også tar vare på bærene. jeg har plukket rips hos flere naboer.

    SvarSlett
  2. Kjempefine toalettvesker, nydelig broderi!! Heldige er dei som kan komme til deg og få seg ett glass heimelaga solbærsaft ;o)

    SvarSlett
  3. Det var veldig fine toalettmapper. Likte den sorte best pga motivet, men den lille hexagonrosen gjorde prikken over i-en på den lyse :-)

    SvarSlett
  4. Kjempefin toalettveske med lekkert broderi! Så flink du er til å brodere, nydelige roser! Stilig den mørke toalettveska! Artig figur.
    Solbærsaft er godt å ha på denne årstiden! :)
    Fin uke til deg! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)