søndag 2. desember 2012

Julemarkedet er over.

I dag er det minus 20 her .
Sola har ikke kommet opp over åskammen enda ,
men tror det blir en knallfin dag med mye sol.
----------------------

 Julemarkedet er over og salget var bra .
Mye folk og veldig koselig med kafe i en gammel bygning.
Det blir en helt spesiell stemning med kaldt vær,
litt snø i lufta som sakte falt mot en tynt kvitkledd bakke,
fakkel-lys bortover, som viste veien opp mot kafe`n.
Det var juleverksted på museumet like ved, så unga
lagde juleting og åt pepperkaker og det var hestekjøring der.
Jo julemarkedet luktet og hørtes og smakte 
som et godt gammaldags julemarked.
Vi fikk kjøpt kaker og matprodukter også  på kafe`n og
det jeg kjøpte, har jeg
puttet i frysern og skal  fram på julekvelden.

Julelys med vakre engler på og en sau.

Syns disse sauene er så gromme så da vi satte opp
alle produktene bestemte jeg meg for at slik en vil 
jeg også kjøpe meg. 

Lysene er nydelige , og jeg gleder meg til
de skal tennes.

Vesketøfler kalles disse. Og det var fordi dem fint
får plass i veska når en skal bort og det er godt
med litt på bena om det er gulvkaldt. Og de er
laget av ullgarn og veldig varme.
Kjøpte to par for datter mi skulle få et par også.

Og jeg liker godt å bruke pannebånd 
 Denne er smal i nakken og heng 
mye bedre på hodet enn di jeg har kjøpt tidligere.
Jeg kjøpte meg ei bygdebok også som nyss
er gitt ut for dalstrøket vårt.
Sitt at med en god følelse fra markedet
og gleder meg til neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)