mandag 3. desember 2012

Jeg har strikket

Ja så  har jeg også strikket ferdig noe med en gang
og ikke lagt vekk og aldri mer tatt at..
Jeg så noe på FB som så morsomt ut og enkelt
selv for en som aldri klarer mer enn vrangbården på
en vott, før jeg gir opp, ikke fordi jeg ikke klarer , men fordi jeg ikke
syns det er så morsomt å strikke, det tar for lang tid
alle maskene  rundt......
Oppskrifta var på spansk tror jeg, men det sto tall der...
Har strikket opp et helt garn-nøste med 
baby-ull fra Gjestal.
Forstod at jeg måtte strikke vrangmasker ene 
veien for at "pølsene" skulle rulle seg sammen,

Da nøste var tomt og jeg hadde 
felt av siste maske, var det å "fingerhekle" oppover
slik at det såg flettet ut.

Sydde i knapper og prøvde det som 
både pannebånd og hals

Først begge i samme side..
 men måtte sprette ut en og sy i andre
siden og fingerhekle motsatt vei.

Da syns jeg den ble finere. Om det ikke er
så proft strikket så har jeg fullført den! Det er
jeg fornøyd med. 
Jeg vil bruke den som hals på kalde
dager, slik vi har nå. 


1 kommentar:

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)