søndag 12. mai 2019

Nødvendig søm

Nødvendig søm!
Snart er det 17 mai feiring for store og små
 og da blir det litt småsøm  som må
prioriteres og en barnebunad fikk ny snor og 
sydd opp så den ikke blir for sid,
sydde fast kroklissa, og ei hekte som hadde løsnet.
 Heidi, datter mi, ønsket seg hårbøyle til bunaden sin så 
det ble sydd ferdig i gårkveld, broderiet har ligget klart lenge..
Har lue til men den blir ikke brukt så da
syns jeg hårbøyle er et godt alternativ.
 Ivar har båt og da ble det sydd nye trekk i skai 
på baksetet og rygg i dag.
Det vanskeligste er faktisk å få tredd dem 
utenpå skummadrassene..
Ble litt skrukkete men det tåler vann så det er viktigst.
----
 Og Lydia, mellomste søster mi,
 trengte ny frisørkappe og da
 jeg hadde to  dusjforheng  liggende som
aldri ble brukt , sydde jeg to stk.
Brukte skråbånd til halsen og sydde på borrelås.
--
Ønsker alle som er innom her en riktig god 17mai-feiring.
Det er minus 2 grader  nå i kveld .


4 kommentarer:

  1. Huuh kald her også 4 - 10 grader og vi har hatt påske sommerværet... så fint, vi tok sykkeltur langs elven Elbe. Men det kalde været har en god en, det holder tulipanene i blomst lenge :-)))
    Fantastisk du har sydd - mye nyttig og hyggelig. Nydelig broderi og sød liten bunad. Jeg gleder meg
    til 17. mai - jeg gleder meg til mange bilder på nettet og bloggen. Ha riktig god uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Så fin hårbøyle. Sikkert bedre enn lue. Gleder meg til 17.mai og alle vakre barn i bunader. Ha en flott dag.

    SvarSlett
  3. Så fina saker du sytt!
    Kram Gudrun

    SvarSlett
  4. Jeg har visst ikke fått med meg dette blogginnlegget. Så smart med hårbøyle til bunaden. Det er nok mange bunadsluer som kunne vært byttet ut med hårbøyle, for her blir heller ikke luen brukt. Flott barnebunad, setetrekk og frisørkapper også! Du er en tusenkunstner som fikser det meste. :-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)