søndag 5. november 2017

Sydag med Aud

I går hadde Aud og jeg en sydag og
vi sydde mange blokker som 
heter "stjerne i stjerne" og er nokså enkle å sy.
Nærbilde av den første stjerna jeg sydde. 
I 2008 var jeg på kurs med Kristin Pollen og da sydde vi 
slike stjerner.  Artige å sy,
og her får en brukt  rester, i hvertfall på den minste stjerna.
 Måtte prøve sy en med rødt inni men
 det ble ikke slik jeg tenkte.
 Ble litt for knall farge men skal da sy noe av blokkene
for det, kanskje en løper..
Vi hadde installert oss på kjøkkenet mitt ,og
satt opp godt med lys . Og kaffepausen måtte vi jo
også ha , en trivelig dag som gikk altfor fort.
...
Vinterbrikke.
 I går kveld  sydde jeg denne brikken. 
Det er vel egentlig i papir men 
jeg hadde lyst å prøve sy i stoffer.
 Det er kun 8 sirkler som er sydd sammen på
en finurlig måte.
de er  uten vatt ,  men
med en strykevlies som støtter stoffet litt .
Det ble ikke så fint i midten men det er i hvertfall ikke hull der:
Litt for tykt å sy i midten  der alle brettekantene møttes.
Jeg sydde på en knapp i silkestoff som var trekt med blonde
så den ble ikke så verst allikevel. 
Passer bra med en vinterbrikke nå.
For her er det blitt skikkelig vinterstemning ute for
i natt har det snødd borti 10 cm .
Utsikt fra verandadøra mi  i dag. 
Det blir nok syrommet i dag også.
Ha en fin søndag :)

1 kommentar:

  1. Flotte stjerner og en stilig brikke! Ble veldig fint med knappen. Ja, tiden går fort i godt selskap. Oi .. så mye snø, allerede! Her er det vel en 2-3cm.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)