lørdag 25. november 2017

Lappelisa - bilder

Annie som "arrangerte" turen hadde laget krus
til alle damene og det er merket med navna våre 
så her hadde vi egne kopper å bruke :)


Elisabeth , som eier denne butikken, hadde sydd en løper
med disse stjernene på og jeg ville prøve meg

Dette skal bli min stjerne
og her er den ikke sydd sammen men kun 
sydd "flying geese" og skjært biter som skal til.
Jeg fikk kjøpt en linjal som gjorde
 flying geese lettvint å få perfekt.

En ny tur er planlagt så regner med
 å se igjen de fleste neste år .
Neste helg er det julemarked for Husflidslaget .
Denne nissen har jeg lagd etter et julepapir jeg kjøpte på turen hjem
fra Lapp Elisa. Bare forstørret den i skriveren min
til passe størrelse .
Men rakk ikke sy den før vi skulle på helgetur
til Dragonmoen så denne blir nok kanskje sydd ferdig
rett over helga. Da kjem den på en linduk tror jeg.

 Takk for hyggelige kommentarer jeg har fått også

4 kommentarer:

  1. Koselig å ha et eget krus med navnet sitt på. Stjernene var flotte. Følger spent med. :)
    Nissen så levende ut med det skjegget og lua.

    SvarSlett
  2. Så flott å få krus med navnet på. Stilige stjerner du holder på med, og nissen din var veldig koselig. Den blir nok fin på linduken. :-)

    SvarSlett
  3. Så spennende stjernemønster, og så lurt å bruke motivet fra et julepapir :-) Det er en stund siden jeg har besøkt blogger nå, men du så morsomt det er å bla i innleggene dine og se alt det lekre du produserer.
    I sommer kjørte jeg nesten forbi butikken til LappElisa, og jeg var ikke klar over det før senere. Gremmer meg enda!!

    SvarSlett
  4. Det ser ut dette var en veldig fin sy kurs,
    så vakker med nye inspirasjoner og koselig
    sammen. Stjernen er super... og nissen :-)))
    God nye uke... i dag vi begynne å pynte og
    første julemarked er åpen... GLEDE.
    Hilsen fra meg.

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)