tirsdag 29. august 2017

Log cabin og sminkepunger

Takk for alle meldinger og hilsener 
jeg har fått etter mitt forrige innlegg.
Det var utenkt men det varmer at folk bryr seg om :0)
---LOG CABIN--
De to log cabin- blokkene har ligget på sybordet mitt lenge..
Var tenkt å lage flere og sy de som en veske men ble vist bare 
to stk.. De  er  sydd av små striperester..
 Litt broderte roser pynter opp sminkepungen.
Størrelsen er 17 cm x 12,5 cm.
Baksiden er uten broderi, bare quiltet.
 Klipte bare til fasongen og vrangsydde 
den med glidelås i mellom for og ytrestoff øverst ,
sydde sidene og bunnen , vrengte 
den i gjennom en liten åpning bunnen på foret. 
Quiltet for hånd i alle sømmer på begge sider.
 ---
Enda flere sminkepunger..
Denne såg jeg bilde av i et blad og tenkte at striper er så fint.
Dette er vel den pungen de fleste har sydd , med utgangspunkt i 
en oval med lukkekant som blir satt i glidelås og sydd sammen 
i sidene og på tvers for å få til en bunn. 
Størrelsen er  15 cm x 10 cm .

3 kommentarer:

  1. Så kjekke sminkepunger da. Bare helt supre.

    SvarSlett
  2. Så fina necessärer. Detaljerna är mitt i prick och så vackert broderat ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  3. Så søte sminkepunger du har klaget! Flott broderi, og takk for god idé til restestoff strimlene. :-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)