lørdag 14. januar 2017

Temakveld :Metallglidelås

På torsdag hadde lappeklubben vår temakveld
og Brita  kom å viste oss hvordan
lage glidelåser i metall som passer nøyaktig.

Jeg  skulle ferdigquilte to stykker stoff, og
hadde laget altfor stor bit, slik at restene(avskjæret) av den store
pungen ble nok til en liten sminkepung også.

----
 Og det var igjen litt stoff så det ble enda en liten
pung som har rom i midten og to ytterlommer

Her er ene ytterlommen åpnet.
Trykknapper er grei lukning .

To av pungene har disse søte saksene på drageren
 men jeg brukte plastglidelås på den minste glidelåspungen .
---
I dag er det lørdag og jeg skal bruke den på syrommet
da det ble for kaldt å dra å isfiske, minus 15 og kald sno.
Ha en fin helg videre :)
Takk for hyggelige kommentarer jeg har fått .





2 kommentarer:

  1. Hei Randi, veldig søte lommer du har sydd.
    Fantastiske detajler og hyggelig med glidelas.
    Vi har - 2 grader og det snør, det snør...
    jeg har glede. Jeg tar en skitur.
    Ha riktig fin helgen. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  2. Så fine punger! Herlig hjerte stoff! Bra at avskjæret var stort nok til å kunne brukes. Hørtes interessant ut den temakvelden med Brita. :-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)