tirsdag 3. november 2015

Magic Tiles, Kjoler, og Sprang

I helga har vi i lappeklubben vår hatt
 Brita Rundgren 
som kursleder
på vårt kurs Magic Tiles.
En artig teknikk å sy . 


Vi var 10 stk på kurset og alle fikk ferdig toppen og noen
rakk til og med å quilte det:)
Det fine med kurset med Brita, er at det er så mange tips 
som en får lært underveis.
---
Forrige lappemøte hadde vi besøk av Anne Karen  
for å vise oss hvordan vi kunne  sy kjole til et prosjekt
som heter " Alle jenter fortjener en kjole"
Dette blir vårt bidra til at noen jenter i Afrika
fikk kjole og klubben hadde kjøpt inn stoffer og vi sydde
tilsammen 13 kjoler den kvelden som Anne Karen
 kunne ta med seg tilbake.
Vi pleier å gi noe i veldedighet en gang ca i året .
 .Fine kjoler og positive timer i sammen 
for å glede noen som trenger det :)
___________
For noen uker siden begynte jeg på
et kurs i Sprang.
Det er vel en vevteknikk uten innslag og veldig
tidkrevende. En må være ekstremt nøye med 
hvilket tråder som flyttes for at mønsteret skal stemme.
Her sitter jeg ved stativet mitt som er til spranget og 
"bregder" omganger. 
Har tenkt jeg skal lage meg trekk til
å ha utenpå norgesglass med telys inni
så det får jeg vise når det er ferdig.

Ha en fin uke videre:)


3 kommentarer:

  1. Kjempefint teppet du har laget! Ja, kurs med Brita R er kjekt, og hun deler mange tips. Koste meg på kurset hun hadde i Haugesund for en tid tilbake. Så flott å ha veldedighetsprosjekt! Tenker jentene som får kjolene blir glade. Kjempeflott det du holder på med på veven også.En fortsatt fin uke til deg også! :-)

    SvarSlett
  2. Artig! Jeg laget meg lampeskjerm i Sprang for maaaange år siden, trodde ikke at noen brukte teknikken mer:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhh det hadde vært gøy å få sett lampeskjermen din. Husflidslaget vårt har satt som mål å ta flere av rødliste-teknikker fram i lyset igjen og derfor fikk vi lære dette..

      Slett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)