lørdag 11. april 2015

Grytekluter

Grytekluter
På torsdag hadde vi temakveld i lappelaget vårt og 
vi skulle sy mended heart.
Artig teknikk og fine grytekluter ble det.

Disse gryteklutene har et lag gryteklutvatt/eskimovatt og et lag bordvatt.
Med bomullstoff mellom vattlagene, så
disse vil en nok ikke brenne seg så lett med..
Har brukt frottehåndkle og bordvatt tidligere og det har
fungert godt det , og så blir de ikke så stive som med eskimovatt.
Hva gjør dere  når dere syr grytekluter?
Håper å kunne vise de andre sine når
de er ferdige også.
--
Tusen takk for koselige kommentarer .
Ha en fortsatt fin lørdag :)

3 kommentarer:

  1. Flotte grytekluter , stilige hjerter :)
    Jeg har sydd med både frotté og thermovatt ? tror jeg det het ,
    var iallefall beregnet til grytekluter og slett ikke særlig stivt .
    Ha en God helg :)

    SvarSlett
  2. Så fine grytekluter! Jeg har ikke hørt om gryteklutvatt eller eskimovatt, bare termovatt. Selv har jeg brukt 2 lag med bomullsvatt til fòr i grytekluter. :-)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)