lørdag 17. januar 2015

Håndarbeidsveske.

Som dem fleste vet strikker jeg ikke
mye og i vinter foreslo ei venninne og 
strikke for meg så kunne jeg sy for ho og
som sagt så gjort:) Jeg ønsket meg tunnika og
den har ho begynt på. Blir så fin!!
Ho ønsket en rommelig håndarbeidsveske
og AnnAKa sin var jo midt i blinken.
Anita er glad i blått  og bokstaven ble
brodert i plattsøm og noen roser i bunn.
Den fikk hanker som går over skuldra.
Og hexagonroser i stede for
 jojo på festepunktene
til hankene.
Da ho kom for å hente veska fikk vi en koselig
prat over kaffekoppen og nå gleder jeg
meg til tunikaen er ferdig:)
---
Og så skal jeg ha kurs i silkebåndsbrodering
i vår lappeklubb så da må jeg øve meg litt.
Jeg har brukt inspirasjon fra Humming Needles.
De har fantastiske broderier på sida si.
Jeg har  laget hjertet  og snipp
i stede . Er jo veldig glad i  hjerter..
----
I morgen skal vi i barnedåp og bunaden er ordnet
for bruk både til meg selv og Heidi.
Heidi har laget ostekake til den store dagen
og jeg gleder meg til å  smake på den.

Lekker med bringebærgele og hele bringebær-
Ha en fin helg videre.
Takk for hyggelige kommentarer jeg har fått.

5 kommentarer:

  1. Den håndarbeidsveska var lekker, skjønner at hun likte den:) og strikka tunika i bytte, var ingen dårlig byttehandel! Spennende at du skal ha kurs, rosebroderiene dine er bare fantastiske! Kos deg med kaka, den ser skikkelig god ut:) Jeg jobber med årsmelding for quiltelaget, det er snart årsmøte:)

    SvarSlett
  2. Vilken snygg väska du har sytt med bra inredning till din väninna. Lycka till med din kurs! Kram

    SvarSlett
  3. Så fantastisk flott håndarbeidsveske! jeg strikker ikke jeg heller, så blir alltid glad når noen vil strikke til meg. Dette var jo et godt bytte. Kaken var også nydelig, og jeg
    er sikker på at den smaker himmelsk godt. Ostekake er blandt mine favoritter. Lykke til med kurset du skal ha! :-)

    SvarSlett
  4. Flott handarbeidsveske og hjerte :) lykke til med kurset du skal holde , heldige er de som får lære :)

    SvarSlett
  5. Ja så koselig med arbeid for venninne og utveksling :-)
    Viser du strikketøy? etterpå? Herlige syarbeider du lager.
    Kake ser veldig godt. Mhhh. Kos deg denne helgen.
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)