tirsdag 11. november 2014

Symaskin-makeover

En gammel,  rusten symaskin,
som bare stod bortstuet på ei bu
har fått nytt liv.
Har vasket og pusset bort det verste før et strøk
med Hammerite og til slutt to strøk med 
spraymaling fra biltema.
Så var det servietter og decoupage-lim som
skulle på.. Det tok tid for , jeg river serviettene så
 det ikke blir kanter  noe sted.. blir en mykere overgang da.
Jeg ble kjempefornøyd med reslutatet.
-----
Snart er det tid for julemarked
og jeg har så smått begynt på  det.
Her er et sett med løper,brikke og kaffebrikker
Syns det rosestoffet er så fint, så det blir bare til
pynt, og her har jeg brukt den buede linjalen for å få
fine ender.
-------------------
Løperen er 87 cm x 33 cm, brikka 33 cm x 37 cm 
og kaffebrikkene er 15 cm x 16 cm.
Jeg har ikke noe mønster ,men syr i vei bare
 og ser om det passer..
Ha en fin uke videre.

2 kommentarer:

  1. Morsom vri på symaskina di:) Flotte brikker, jeg liker også dette rosestoffet.

    SvarSlett
  2. Symaskina hadde virkelig blitt ny og fjong , likte det du har fått til der :) kjempefint sett , stjernesømmen var mitt i blinken :)

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)