fredag 28. desember 2012

Engleløper

Tidligere i høst/vinter hadde jeg  besøk av Tone og Brita,
vi skulle svamp-male litt at. Det er kjempemoro,
og veldig sosialt, men det blir mange ufoer av det....
Men har da fått lagd noe av englene mine :)

Av englene mine har jeg nå fått lagd en løper.
Sjablongen er kjøpt på panduro, og stoffet som
jeg har malt dem på ,
 er et lin/bomull-stoff kjøpt på stoff og stil.


En tankefull engel som kanskje gruer seg til nyttårsrakettene,
slik som meg.....
QQQQQQQQQQQQQQQQ
Da jeg skulle quilte ville jeg ikke bare ha helt
enkle rett-sømmer men  
 stilte inn maskina på 2 forsjellige sømmer,
(en stjerne og 11 sting rettsøm)
som ble gjentatt på hele løperen..
Ble bra syns jeg .)
Løperen ble 45 cm x 115 cm.
Midtstykket jeg malte på er 33 cm.

4 kommentarer:

  1. Denne løperen ble riktig fin! jeg har ikke prøvd denne teknikken siden jeg gikk på husflidskolen for maaange år siden, kanskje jeg skal prøve jeg også? fortsatt god jul:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:) Ja dette er kjempegøy men det blir fort mange ufoer;)Ha ei trivelig nyttårshelg:)

      Slett
  2. Hei
    Kjempefin engleløper,og gratulere med ferdig produkt av dine maleufoer.Det er kjempekjekt å male på stoff,skulle ha gjort det mer,men det er mye utstyr som må frem,og så må en ha gløden,ellers går det ei!
    Godt nytt år:-)
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  3. En skjønn løper! Liker englemotivet veldig godt!

    SvarSlett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)