søndag 26. august 2012

Søm 2 og F- foten :)

Slik syr jeg i blondeglidelåser :
Foten som heter F som er 
åpen , er den jeg bruker til dette.
Stiller min maskin på søm nr 2 for å sy lengst ut mot
glidelåsen, men i passe avstand til stoffet..
Legger inn bilde for å vise den eksakte sømmen,
siden jeg ikke bruker glidelåsfoten...

Som du ser ligger stoffet på innsiden 
og glidelåsen på yttersida og det er for at da ligger det ene
"benet" på foten (hvis je kan si det slik,)inntil glidelåsen 
og stoffet  inntil på andre siden av samme "ben".
Da syr du helt i ytterkant på stoffet , og det 
blir mye jevnere og penere på vrangsida..

Syr så på den andre delen av glidelåsen  og
tilslutt legger jeg hexrosa rette mot rette og syr sammen
på de siste sidene av hex.helt i ytterkanten. Med glide-
lås-endene inni pungene.
Endene syr jeg enten siksak over eller stoff-ender på.

Vreng over til retta og press litt i hjørnene og du har en
 søt og  flott sminkepung .
Enkelt og lettvint.

xxxx-----xxxx




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)